14 czerwca 2008

Jak to jest z Booka Shade?

Niemiecki duet Booka Shade wydał ostatnio świetny krązek: 'The Sun & The Neon Light'. Udało mi się go zdobyć w specjalnej limitowanej edycji, w której, oprócz podstawowego krązka, znajduje się płyta z mixem złożonym z utanecznionych wersji numerów z albumu. Po kolei. Wydanie jest piękne. Książeczka, w której znajdują się dwie koperty na płytki i czarna stylistyka wywarły na mnie duże wrażenie. Bardzo lubię, kiedy płyta jest ładnie opakowana. Jeszcze bardziej lubię, kiedy zawartośc jest równie zachwycająca. A na 'The Sun & The Neon Light' tak właśnie jest. Klimatycznie i bogato pod względem muzycznym. Dużo elektronicznych smaczków. Kolejne numery są jak małe kalejdoskopy, od których różnią się jedynie tym, że dostarczają więcej zabawy:) Świetne spokojne numery, które przecinają nieco bardziej beatowe kompozycje, poruszają i odprężają. A takie hity jak znane już 'Charlotte' czy 'Karma Car' porywają do tanca.



Zaskakuje mnie pisanie, że ta płyta jest popowa. Moim zdaniem popowa nie jest, mimo że czasem kojarzy mi się z dokonaniami Groove Armady. Ale tutaj jest bardziej zawile, nie ma tu kompromisów dźwiękowych, ani tandetnych melodyjek. Chociaż melodie wrzynają się w mózg i często chodzą po głowie. Może są u pewne wpływy popowej muzyki, ale pisanie o tym, że to pop to gruba przesada... Sam zresztą zastanawiałem się co to za gatunek muzyki, ale potem porzuciłem zastanawianie na rzecz dokładnego wsłuchania się w dźwięki, które oferuje płyta. Polecam!

(Wersja limitowana, w naprawde niskiej cenie 49,90zł do zdobycia na http://www.sonicrecords.pl/)

Brak komentarzy: