29 lutego 2008

Zawsze Świetne (genialne!) #5

Kosmiczny artysta. Facet, który jako pierwszy poruszył ośrodek słuchania muzyki w mojej głowie. Człowiek, który zaraził mnie nowymi brzmieniami i pokazał ten gatunek muzyki, o którym się mówi, że jest dla tańczących inaczej. Od niego się zaczęło. Przetrwał selekcję. Jego kawałki chyba nigdy nie opuszczą mojego sortu z 'muzyką, której słucham'.
SMOLIK.
'2' - Pierwszy nabyty krążek. Pierwsza płyta, którą odpakowałem z folii, wrzuciłem na swojego LG. Pierwsze dźwięki, które zawładnęły mną na tyle, że wciąż trwają. Teksty i melodie do dziś pamiętam. Dzięki tej płycie poznałem nowe oblicza muzyki. Wtedy zaczęło się hobby. Potem pasja, teraz chyba obsesja. Album '2' obfituje w cudowne elektroniczne ciepłe dźwięki i cudowne wokale. Facet zna się na rzeczy-zawsze świetnie wybiera wokalistów. Novika, Waldek Kasperkowiak, Bogdan Kondracki, Mika... Mika... był taki klip do 'Who Told You' (który uważam za jeden z najlepszych klipów w polskiej muzyce)-zrobił na mnie niesamowite wrażenie. Wystarczył mi, aby kupić dwójke. Utopić się w niej. Nie mogę wybrać jednego kawałka. Wszystkie są cudowne. Dodatkowy krążek z remixami. Nigdy już nie usłyszałem tylu dobrych remixów polskich wykonawców na jednej płycie (trafiają się tylko pojedyncze okazje: vide Tomasz Bednarczyk).
Nie potrafię teraz pisać przejrzyście. Za dużo emocji wiąże się z tą płytą. Ale mam nadzieję, że każdy, kto przeczyta ten post-zrozumie.

Brak komentarzy: