11 marca 2008

Rap droższy od pieniędzy.

Koleś się zaczął powtarzać. Nic nowego. Jedzie cały czas o tym samym. To chyba najczęstsze zarzuty, jakie przeczytałem na asfaltowym forum. Nie jest to prawdą. O.S.T.R. nagrał album, który można uważać za jeden z lepszych w jego karierze, jeśli nie najlepszy. Bo moim zdaniem to jest lepsze od (wybaczcie) krążków 'Jazz w wolnych chwilach' i 'jazzurekcja'. Od czasu 'HollyŁodzi' Ostry zaczął tworzyć fuknowe old schoolowe beaty. Ciekawe, wciągające i nienużące! Fajnie, że w edycji specjalnej dołączony jest krązek z instrumentalami, które na 'Ja Tu Tylko Sprzątam' są wprost zajebiste.
Tekstowo: zmiana tematu. Ostatnio o polityce. Teraz: showbiznes. Jedzie po szołbizie z nazwiskami. Kroi ostro. Temat zdecydowanie ciekawszy od politki. Nie brakuje też wycieczek osobistych. Świetny numer '1980' , w którym opisuje dorastanie czy 'Dla tych kilku rzeczy' - zamiłowanie do czekolady, szybkiej jazdy,... albo 'śśśśśś' w którym rapuje o swoim lenistwie. Nie wiem o co biega w kawałku 'Pij mleko', bo albo Ostry poważnie potraktował kampanie społeczną, albo chciał sobie zrobić jaja-ale ta druga możliwość wydaje mi się mało prawdopodobna. Możliwe że kawalek pojawia się specjalnie po numerze 'jestem tylko dzieckiem'-że niby najpierw dziecko pije mleko i dorasta. Tak czy inaczej numerowi 'Jestem tylko dzieckiem' należą się osobne słowa. TO JEST GENIALNY NUMER! Ten świetny i porywający refren brzmi w uszach długo po ostatnich dźwiękach płytki. Musze mieć ten cytat na blogu. Bity-wiadomo, że lubię. Moim zdaniem najlepsze pojawiają się w utworach: 'Introgliceryna' , 'Dla tych kilku rzeczy' (ten sampel z wokalem jest cudowny!), 'To mamy w myśli' i 'ja tu tylko sprzatam'. To takie wybijające się ponad 5 gwiazdkowy poziom pozostałych bitów. Aha, jeszcze jedno: czy jakiś inny raper zaplanował zamach na siebie?

"Proszę podaruj mi uśmiech i miłość,
a uczucie oddam ze zdwojoną siłą.
Nie jest moją winą, że zapominasz o mnie,
że jestem tylko dzieckiem, samemu nie dorosnę"

Brak komentarzy: