20 grudnia 2007

MUZYCZNE PODSUMOWANIE A.D.2007



Podsumowanie muzyczne A.D.2007 :)
made by Pav-el a.k.a. ofca

ŚWIAT (alfabetycznie:)
(O ile w zeszłym roku trudno było mi wybrać cokolwiek z zagranicy, tak w tym roku przyszło mi to bardzo łatwo... Może dlatego, że bardziej się skupiłem na tym co w świecie piszczy;)
1. Ben Westbeech - 'Welcome to the best years of your life'
2. The Cinematic Orchestra - 'Ma Fleur'
3. Eva Be- 'Moving without Travelling'
4. Karizma - 'A Mind Of Its Own'
5. M.I.A - 'Kala'
6. Roisin Murphy - 'Overpowered'
7. Sotu the Traveller - 'Daydreams'
8. Swayzak - 'Some Other Country'
9. Will.I.Am - 'Songs about Girls'
10. Witchdoctor Wise - 'Trapped in the Asylum'

POLSKA
(Przyznam, że miałem ogromny problem z wyborem 10 płyt... Wyszło jedynie 5... W tym roku Polska wypadła zdecydowanie słabiej w porównaniu z rokiem 2006...)
1.O.S.T.R - 'HollyŁódź'
2.Nosowska- 'UniSexBlues'
3.Lady Aarp - 'Soma'
4.Plazmatikon - Dżemsesje'
5.Digital love - 'Digitallove'
6.???
7.???
8.???
9.???
10.???

Najciekawiej/najładniej wydane płyty
(subiektywna ocena tego, w co muzyka wpakowana;)
Swayzak-'Some Other Country'
Nosowska-'UniSexBlues'
Mum-'Go Go Smear the Ivy Poison'
+M.I.A - 'Kala' (za te niesamowite grafiki we wkładkach)

Najciekawsze remixy (kolejnośc przypadkowa, poza pierwszym miejscem;)
(Zdaje sobie sprawe że tych remixów wychodzi tysiące, ale póki co mam mały dostęp. Z tych, które słyszałem wybrałem 5, moim zdaniem wartych uwagi i zapamiętania)
1.Roisin Murphy - 'Overpowered' [Roisin and Herve remix]
2.Novika-'So full' [Tomasz Bednarczyk remix]
3.Husky - 'Kuki' [Tomasz Bednarczyk remix]
4.Novika-'Depend on You' [SLG remix]
5.Swayzak - 'Smile and Receive' [Cassy beatmix]

(Prywatne) odkrycie roku 2007
(słowo prywatne uzasadnione tym, że przecież te gatunki muzyki istnieją już długo, ale ja zetknąłem sie z nimi dopiero w tegoroczne wakacje (Strefa miejska działa..;) )
*zjawisko - muzyka baile funk i b-more club

Wpadka fonografii
*nieustanne wydawanie składaków z 'chill' , 'lounge' i 'cafe' w tytule - to już nudne i zenujące...

Najbardziej przereklamowany trend 2007
*Worek nazwany folk music, do którego wrzuca się praktycznie wszystko co akustyczne

NAJWIĘKSZE ROZCZAROWANIE ROKU 2007...
BJORK-'VOLTA'
(Niezaprzeczalnie 'volta' to dobra płyta. Ale gdyby nagrał ją ktoś inny. Niestety nagrała ją Bjork, a od niej wymagam czegoś więcej, czegoś wyjątkowego. 'Medulla' mnie położyła na łopatki, a 'Volta' pozwoliła mi niestety wstać...M.I.A zrzuciła Bjork z private-podium)

3 komentarze:

0304 pisze...

No no... swietne zestawienie tylko jakos ciagle mnie ten Will.i.Am nie przekonuje.Wiele sie pokrywa z moim ale brakuje lcd albo GA.Z polskimi tez miałem problem choc Igloo hasky bardzo przyjemnie sie słucha i u mnie jest wysoko :) pozd

Anonimowy pisze...

A co ci przeszkadza w wydawaniu kompilacji z muzykę downtempo, chillout itp? Na całym świecie wydaje się takie płyty od 15 lat! Tytuł ma przyciągać, nie wydaje się tego dla samego siebie! Więcej normalnego podejścia, a nie wygodnego malkontenctwa i narzekania!

Pavelo pisze...

@anonim
mnie nic nie przeszkadza w wydawaniu takich składaków, bo ich nie wydaje
mnie wkurza to, że na każdym jest to samo i że każdy jest tak samo miałki i nudny...a poza tym wydawanie płyt jako tło do picia kawy - daruj..